Det finaste jag vet

 

Jag snörar på mig mina Doc Martens kängor som jag köpt i en Second handbutik här. Barcelona har, utan tvekan, de bästa Second handbutikerna. Framtidens shoppingweekends kommer garanterat gå hit.

 

Jag kommer ut i vårsolen och ler nöjt när jag konstaterar hur varmt det är, att avklippta Levis var rätt klädval och att flykten från årets svenska vinter blev lyckad.

 

Ett stenkast från vår lägenhet ligger en av Barcelonas alla fantastiska parker, det är dit jag är på väg.

 

Jag går med två fina vänner och en påse full med billig, färsk frukt. Vi köper den i vår favoritgrönsaksaffär där de alltid frågar hur vi mår och aldrig tar dyra turistpriser.

 

Väl i parken breder vi ut vår filt och ligger i solen tills våra kinder får samma röda nyans som den. Bredvid oss sitter två snubbar som spelar gitarr och sjunger. En bit längre bort spelar ett gäng trummor och dansar till rytmerna. Några köper öl från en av alla män som går runt och säljer ”cerveza, beer, cola, fanta”. Någon jonglerar, en annan övar på en handvolt.

 

Hela parken lyser av gemytlig stämning. Jag trivs.

 

När vi tröttnat går vi och dricker en cafe con leche som slår alla Sveriges kaffe med mjölk flera gånger om.

 

Efter den dricker vi en av mina andra favoritdrycker; (spansk) öl. Det bästa med den är att den är billig och närproducerad.

 

När vi kommer hem igen bestämmer vi oss för att gå ut på nattklubb. Vi känner ingen stress, vi har hela natten på oss, och klär på oss de bekvämaste kläderna vi kan hitta; det nalkas dans.

 

Vi dansar hela natten. Det spelas allt från 50-60tals rock till skönt 90-tal, house eller något helt annat. En sak är säker; klockan sex på morgonen går vi därifrån svettiga och glada efter en helkväll.

 

Om elva dagar lämnar vi denna underbara stad. Som ni märker finns det saker jag kommer sakna.

 

Det bästa är att, om elva dagar, kommer jag få mätta en saknad som alltid är, och kommer vara, oändligt mycket större. Jag kommer få krama om min älskade familj.

 

Ni är det finaste jag vet.

 

Som jag längtar.

 

A.j



Kommentarer
elin

Jag känner att barcelona är någonting som jag bara måste uppleva & det gärna med er. En annan sak jag hoppas är att vi också hinner ses när ni kommer hem till sveriget, det skulle kännas riktigt fint i hjärtat och själen.

2012-03-27 @ 21:43:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0