Skebokvarnsv. 209


Thåström har släppt ett nytt album. Hur gammal är han nu? Han måste vara närmare 60. Och lika genialisk som alltid.


Fast jag inte sett dig på så länge, tänker jag på dig ibland så jag

tänkte faktiskt att jag skulle skicka dig ett brev, eftersom vi aldrig pratar, eftersom vi aldrig ses.

Och det känns som om det var hundra år sen, eller om de va igår

Men livet går isär och man har så fullt upp med sin egen värld

Man kan leva ett helt liv här i hemlighet.

Förresten, jag vet en hemlighet,

det finns ett ställe som de gömt och sen glömt kvar

Och månen här är den vackraste som jag vet.

Fast det var så kort romans var det nåt jag borde ha förstått

Det var vi som skulle stå längst fram när hela skiten bara sa pang pang pang

Vad jag önskar att du får; allt det där som du vill åt. Jag önskar seglen tar dig med till en oupptäckt planet

Man blir sentimental av ingenting men

Jag önskar dig allt vackert för du är; Det bästa som jag vet


A.j



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0