Guaranteed to blow your mind

Jag hade shorts igår. Jag har haft det några gånger här i Wellington ändå, trots vind och försommar. Nu är sommaren officiellt här men vinden vägrar ge med sig för det.
 
I shorts förberedde jag mig för att gå på julfest. En timme innan vi skulle vara där utövade Norea yoga och jag försökte få ihop det vi skulle ta med oss till denna julfestsknytis; ägghalvor. Vi tyckte vi borde ha med oss något som vi har på vårt svenska julbord.
 
Ägghalva, Creme fraiche, majonäs, salt, peppar och färsk dill, en redig räka tillsammans med en knippe dill på toppen. Enkelt.
Väl på festen blev de väldigt uppskattade. Vår skönhetsdrottning till vän, Wimmy, "Miss Indonesia", tyckte de kändes "posh". Sådant tilltugg som finns på finare tillställningar. Våra svenska ägghalvor? Posh? Sweet!
 
Och vilken fest sen! Mat, dans, nya och gamla människor. Underbara människor som vi nu ska lämna. Om två veckor kastar vi oss ut i det okända igen. Om två veckor låter vi vinden och livet ta oss dit det vill. Det är så spännande! Jag älskar det.
 
Mycket vackert ska vi lämna bakom oss tillsammans med Wellington. Många vackra typer.
Men det finns ju så mycket mer att se, så mycket mer att uppleva och så många fler att träffa. Jag blir ivrig bara jag tänker på det.
 
Om två veckor sitter vi i en bil med ett gäng från Tjeckien, tar oss över till Sydön och ser vad livet, ödet, slumpen har i åtanke för oss.
 

Om två veckor är vi, med största sannolikhet, utan Internet. Detta kan vara den sista uppdaterningen på ett tag.
 
Men, ta det lugnt, vi ska göra det vi alltid gör;
Vara rädda om oss, ta hand om varandra, le, skratta, dansa, leva. Vi ska roa oss. Hoppas ni också gör det!
 
Livet -
 
guaranteed to blow your mind. Anytime.
 
A.j


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0