Någon använder min Spotify

 

Någon använder min Spotify. Ni vet, den fyndiga, svenska uppfinningen? Klart ni vet. Kan man, förresten, kalla saker för uppfinningar nuförtiden? De flesta är ju ”bara” vidareutvecklingar på saker som redan finns. Så frågan är om Spotify är en uppfinning eller en vidareutveckling?

 

Hur som helst, någon använder min.

 

Denna någon är alltså så pass snål att den inte kan betala 99 spänn i månaden för musik. Denna någon gör spellistor med en låt i varje. Denna någon loggar in ibland när jag redan lyssnar på musik så att min låt tvingas pausas och en påminnelse om att någon använder min Spotify kommer upp.

 

Ni hör ju, denna någon gör ganska mycket på, bokstavligen, min bekostnad.

 

Så igår, när jag lyssnade på min fantastiska spellista ”Annes sköna låtar” upptäckte jag en ny låt som denna någon lagt in.

 

Och vet du, Angelica någon Jonsson? Allt är förlåtet. Låten ”Israelites” gjorde min kväll.

 

Ni som inte hört den, lyssna på den! Och har ni ingen egen Spotify kan ni ju alltid glida in på någon annans och lyssna och lägga in den där. Det kan faktiskt göra någons kväll.

 

A.j



Kommentarer
Ida

Haha! Jag hade samma "problem" men i detta fall var någon, madre Eva Furuberget, som hackade sig in och drog av ngr låtar lite då och då. Lärdomen av detta var att sluta lära ut om dagens uppfinningar för mammor ;) Sen var det ju egentligen inte mitt MITT konto som blev lidande, utan Pelles, som jag "lånar" även jag lite då och då...men det kvittar! Nu ska jag ta och lyssna låten ffs!



Puss

2012-02-22 @ 00:16:42
Nåååågon

Haha ajdu, om jag inte vore storasyster skulle jag vara rädd;) känner att vi måste minnas dom vackra dagarna i abrah just nu.. I ert hem, som jag ibland, då & då lånade. Det var trångt vissa stunder, ibland jobbigt men för det mesta, oftast, alltid, gjorde jag som "israelites", din kväll? :) <3

2012-02-22 @ 07:47:19
Annika

Jag känner mig så träffad! Jag måste erkänna att det är jag som är boven i dramat. Jag lånar ditt spotify varje dag. Jag, Ebba och Gustaf lyssnar på Cornelis jämt. Och när jag ger mig ut på min kvällspromenad så tar jag Annes spotify med mig och peppas utav dina träningslåtar. Jag ska försöka sluta, vill ju inte stjäla, men det blir svårt. Ebba frågar redan efter musik. Älskar dig puss och kram

2012-02-22 @ 07:51:11
Mamma o pappa

Hej Anne nu är vi på kosamet och ojar 50grader i solen,det är underbart.vi älskar dig hoppas att du har det bra.Maila till oss om du vill [email protected] puss o kram

2012-02-22 @ 13:49:47
A.j

Haha, Ida! Helt rätt! :)



Den gjorde min kväll som bara du kan göra, lilla storasyster! (jag vet att du är rädd, förresten)

Klart ni ska lyssna på musik, Annika! Cornelis är det ända rätta!

Mami och papi, jag har skrivit ett mail till er nu. Saknar och älskar er! Pusspuss <3

2012-02-23 @ 22:35:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0