Moog

 

Jag befinner mig i ett litet rum med speglar från midjan och uppåt, på varje vägg. Det spelas alldeles för låg, äldre musik. Schlager, som Frida kallar det. Jag kallar det hederlig 80-tals musik.

 

Luften är fuktig från alla svettigt dansande människor. Två män står i ett hörn och dansar. Kan man kalla dansen för en sexig dans även om jag aldrig skulle kalla de två männen, i det här fallet, för sexiga?  Den ena snubben agerade i alla fall strippstång, om jag säger så.

 

Senare fick jag veta att det var ett gay-golv. Tur att Frida berättade det för mig, det hade jag aldrig kunnat lista ut själv…

 

In kommer; Fredrik Snortare. Jag tycker vi kan kalla honom för det, det klär honom. I den här historien träffar han dock ingen söt Cecilia Synd. Den enda han har ögon för ikväll är; sig själv.

 

När han glider in i det fuktiga lilla rummet klockan två på morgonen noterar jag, som den skäggfantast jag är, hans välskötta skäggväxt. Han ser bra ut. Svensk, skulle jag tro, med en lite för fixad snedlugg.

 

Han glider vidare fram till närmsta spegel och betraktar imponerat sig själv. Men vem kan klandra honom? I ett rum fullt av speglar kan det vara svårt att låta bli åsynen av sig själv. Han fixar sin lite för fixade snedlugg lite till och tittar djupt in i sina blå ögon. Försöker man ändå inte dölja att man speglar sig? Jag menar, jag stod ju ändå och dansade medan jag sneglade diskret in i en av speglarna. Det kan ju ingen ha märkt…

 

Hur som helst, där stod han, Fredrik Snortare helt ogenerat och speglade sig. Jag kanske är tråkigt svennig som tycker att det är skumt att spegla sig helt oberört, men vänta bara, det kommer mer.

 

När denne Fredrik Snortare stått och fixat sin lite för fixade snedlugg lite för länge, började han le karismatiskt mot sin egen spegelbild. Leendet övergick i småprat som övergick i blinkande ögon. Helt plötsligt står den här mannen, helt stilla bland all 80-tals musik och flörtar med sig själv.

 

Jag undrar just om det var Cecilia Synd han såg där i spegeln eller om det var hans enda kärlek? Och vi vet ju alla att hennes namn är kokain.

 

A.j



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0