On top of satisfaction

 

”I’ve heard that you have like only one store you can buy alcohol from in Sweden. Is that right?” - därefter ett smådrygt leende.

 

Ja, det stämmer. Och ja, de har bara öppet till 15, 18 eller 19 beroende på dag. Nej, just det, de har inte öppet på söndagar. Jobbigt?

 

Nej, inte i närheten av vad jobbigt det är att ni har stängt varenda en av era affärer varje söndag.

 

Det ända men kan köpa, när söndagen infinner sig, är det man kan hitta i en såkallad ”Packis”

 

Den lilla, lilla butiken som kan erbjuda ett mindre och dyrare sortiment. Den är ovanpå detta väldigt opålitlig också, den där Packisen, eftersom varorna har en tendens att bli ännu dyrare om du ser ut på ett visst sätt som avslöjar att du är turist. Fantastiskt.

 

Så är det någon som ska få le det där smådryga leendet så är det väl jag?!

 

Men, vet ni, jag gör inte det. Jag har istället bytt ut söndagssysslan; glida omkring i Second handbutiker mot; att dricka så många koppar kaffe jag orkar. Ingen dålig syssla alltså. Jag är nöjd, helnöjd.

 

Så nu ett tips; om ni glider till Sverige, sup inte på söndagar. Det är inte svårare än så. Häng runt i Second handbutiker, spana på vackra människor (det finns många i Sverige) eller gör som jag; drick så mycket kaffe du orkar så kan du också känna som jag; on top of satisfaction.

 

A.j



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0